Różne

XVI edycja Ogólnokrajowego Konkursu

 

XVI edycja Ogólnokrajowego Konkursu BEZPIECZNE GOSPODARSTWO ROLNE

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza właścicieli gospodarstw rolnych do udziału w XVI edycji Ogólnokrajowego Konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne. Głównymi organizatorami Konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwowa Inspekcja Pracy oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Patronat Honorowy sprawuje Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda.

Celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwach rolnych.
Przy ocenie gospodarstw komisje konkursowe wezmą pod uwagę: organizację obejścia i podwórza gospodarstwa, ład i porządek w obrębie podwórza, zabudowań i stanowisk pracy, stan techniczny budynków inwentarskich i gospodarczych, stan techniczny maszyn, urządzeń
i stosowanych narzędzi, warunki obsługi i bytowania zwierząt gospodarskich oraz inne elementy pracy rolnika.

Do Konkursu mogą być zgłaszane gospodarstwa, których właścicielami są osoby pełnoletnie, prowadzące produkcyjną działalność rolniczą i ubezpieczone w KRUS.

Konkurs przebiegać będzie w trzech etapach: regionalnym, wojewódzkim i centralnym.

Rolnicy zainteresowani udziałem w Konkursie powinni wypełnić formularz zgłoszeniowy, dostępny w placówkach terenowych Kasy, w OR KRUS oraz na stronie internetowej www.krus.gov.pl.

Wypełniony i podpisany formularz należy złożyć do najbliższej Placówki Terenowej KRUS w nieprzekraczalnym terminie do końca marca 2018 r.

 

Konkursu o Laur

 

Samorząd Województwa Mazowieckiego, mając na uwadze potrzebę promowania produktów żywnościowych wytwarzanych przez mazowieckich producentów żywności organizuje XI edycję Konkursu o Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego dla mazowieckich producentów żywności za najlepszy produkt roku 2017

Konkurs zaplanowany został z myślą o jak najszerszym gronie producentów żywności z terenu województwa mazowieckiego. Szeroka formuła Konkursu pozwala na skierowanie zaproszenia do udziału nie tylko do firm komercyjnych, ale także do podmiotów i organizacji zajmujących się wytwarzaniem żywności na mniejszą skalę, takich jak: koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, gospodarstwa agroturystyczne, gospodarstwa ekologiczne, osoby fizyczne. Oczekujemy także na produkty zgłaszane przez jednostki samorządu terytorialnego, wszelkie organizacje i stowarzyszenia zainteresowane żywnością, w tym żywnością lokalną  i tradycyjną.  Zgłoszony produkt powinien być powtarzalny, by można go było promować przy różnych okazjach. 

Celem konkursu jest wyłonienie i nagrodzenie producentów wyróżniających się wysoką jakością produkcji, kultywowaniem i popularyzowaniem mazowieckiej tradycji kulinarnej, a także oryginalnością i innowacyjnością w podejściu do tematu żywności i przetwórstwa oraz promocji mazowieckiej żywności.

Zgłoszenia do konkursu należy składać wyłącznie drogą pocztową na załączonym Formularzu zgłoszenia do konkursu, w terminie do 28 lutego 2018 roku na podany poniżej adres korespondencyjny. Zasady uczestnictwa i przeprowadzania Konkursu zawarte są w załączonym Regulaminie Konkursu o Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego dla mazowieckich producentów żywności za najlepszy produkt roku 2017.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikami Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich pod numerami telefonów: (22) 59-79-116 lub (022) 59-79-146, bądź drogą elektroniczną na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Załączniki - .zip

 

Ogłoszenie

 

 

Podpisz i wyślij JPK_VAT z Profilem Zaufanym

 

Coraz mniej czasu pozostało mikroprzedsiębiorcom na przesłanie pierwszego JPK_VAT (do 26 lutego). Aby mieć pewność skutecznej realizacji tego obowiązku, warto jak najszybciej założyć Profil Zaufany, a dzięki niemu szybko i bezpiecznie wysłać dokumenty do systemu skarbowego.

Od 1 stycznia najmniejsi przedsiębiorcy –płatnicy VAT, zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie (także prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze) - najpóźniej do 26 lutego 2018 r.po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT).

JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie. Do podpisania JPK_VAT potrzebny jest bezpłatny Profil Zaufany (eGO) lub certyfikat kwalifikowany (płatny, komercyjny sposób autoryzacji danych).

Z Profilem Zaufanym na pewno się uda

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej. Warto założyć go jak najszybciej.

Profil Zaufany można założyć przez internet, na dwa sposoby – za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym.

Ważne: udając się do Punktu Potwierdzającego pamiętaj o zabraniu dowodu osobistego. Już teraz sprawdź jego ważność!

Wszystkie informacje oraz odpowiedzi na pytania jak założyć Profil Zaufany znajdziesz na stronie www.pz.gov.pl

Załóż Profil Zaufany – krok po kroku– zobacz film.

Dodatkowo, aby zapewnić płynny proces przesyłania JPK_VAT, Ministerstwo Finansów zdecydowało o czasowym uruchomieniu możliwości uwierzytelniania pliku tak zwanymi danymi autoryzującymi. Podobne rozwiązanie funkcjonuje przy podpisywaniu rocznego zeznania podatkowego.

Jak złożyć JPK_VAT?

Plik JPK można wygenerować i wysłać:

  • Samodzielnie i bezpłatnie przy użyciu narzędzi Ministerstwa Finansów (np. aplikacji e-mikrofirma). Więcej informacji TUTAJ,
  • Samodzielnie przez swój program księgowy,
  • Może to zrobić księgowy zatrudniony przez firmę,
  • Może to zrobić biuro rachunkowe przez swój program.

Ministerstwo Finansów udostępnia bezpłatne i bezpieczne narzędzie do utworzenia i wysłania JPK_VAT –  wejdź na www.jpk.mf.gov.pl i dowiedz się więcej.

Jak przygotować plik JPK_VAT i jak go podpisać Profilem Zaufanym?

Aby ułatwić przesyłanie JPK_VAT wszystkim tym, którzy wykorzystują programy księgowe, a chcą wykorzystać Profil Zaufany, Ministerstwo Cyfryzacji udostępniło dedykowaną im usługę do podpisu pliku metadanych JPK_VAT.

Tutaj znajdziesz jej szczegóły: https://obywatel.gov.pl/podatki/podpisz-jpk_vat-profilem-zaufanym

Jeśli korzystasz z programu księgowego, wygenerowany w programie plik metadanych JPK_VAT przed wysłaniem możesz podpisać przy pomocy ww. usługi. W tym celu wybierz przycisk „Podpisz plik” i zaloguj się do swojego Profilu Zaufanego. Dodaj prawidłowo przygotowany w programie księgowym plik metadanych JPK_VAT, a następnie podpisz go Profilem Zaufanym z wykorzystaniem kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz sms-em. Zapisz plik na dysku swojego komputera, a następnie prześlij za pomocą swojego programu księgowego.

Plik JPK_VAT może też przesłać za pomocą aplikacji udostępnionych przez Ministerstwo Finansów – TUTAJ.

Infolinia KIS i dyżury ekspertów w urzędach skarbowych

Informacje w zakresie zakładania Profilu Zaufanego (eGO) można uzyskać korzystając z infolinii Krajowej Informacji Skarbowej. Wystarczy, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.00-18.00, zadzwonić pod numery 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) oraz 22 330 03 30 (z tel. komórkowych). Po wybraniu w systemie zapowiedzi numeru 7 nastąpi przekierowanie do konsultantów w Ministerstwie Cyfryzacji, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania związane z zakładaniem i potwierdzaniem bezpłatnego Profilu Zaufanego (eGO).  

Infolinia KIS czynna będzie także w soboty 17 i 24 lutego (w godzinach od 9 do 13).

Zachęcamy również do kontaktu z ekspertami w urzędach skarbowych.

W każdym urzędzie skarbowym w Polsce wyznaczeni są specjalni koordynatorzy do obsługi w zakresie JPK_VAT. Oni również będą pełnili dyżury 17 i 24 lutego (soboty).

 

Wydział Komunikacji

Ministerstwo Cyfryzacji

 

Informacja

 

 

Zaproszenie na konferencję

 

Instytut Ogrodnictwa zaprasza na 60 Jubileuszową Ogólnopolską Konferencję Ochrony Roślin Sadowniczych „Racjonalna ochrona – minimum pozostałości pestycydów”, która odbędzie się 6-7 marca 2018 r. w Kinoteatrze Polonez (ul. Wita Stwosza 2/4) w Skierniewicach.

Więcej informacji www.inhort.pl

Udział w konferencji jest bezpłatny. Uprzejmie prosimy o potwierdzenie uczestnictwa telefonicznie: 46 834 54 50, 500 095 978, lub mailowo e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  

Zaproszenie i program w załączeniu.

 

Nowa polityka spójności

 

Unia Europejska rozpoczyna konsultacje dotyczące polityki spójności po 2020. Warto, abyśmy wzięli w nich aktywny udział. To bowiem pierwszy krok w ważnej walce o pieniądze dla Mazowsza na kolejną perspektywę.

Od 1 stycznia br. po kilkuletnich staraniach, Mazowsze choć pozostaje jednym województwem, na potrzeby unijnych statystyk traktowane jest jako dwa obszary – obszar metropolitalny Warszawy i pozostała część regionu. – Dzięki temu podziałowi możemy liczyć na większe środki unijne w ramach nowej perspektywy oraz na ich przypisanie do działań, które są najbardziej potrzebne na Mazowszu – podkreśla marszałek Adam Struzik.

Obecnie Mazowsze przygotowuje się do negocjacji z Komisją Europejską budżetu UE na lata 2021-2027. To właśnie od nich zależeć będzie to, jakie wsparcie z funduszy europejskich otrzyma Polska i Mazowsze. Polityka spójności to jedna z najważniejszych wspólnych polityk Unii Europejskiej. Dzięki niej nasz region w przeciągu ostatnich kilku lat zmienił się nie do poznania. Środki, które otrzymujemy w ramach polityki spójności przeznaczamy na modernizację naszych dróg, szkół, szpitali czy miast. Pomagają one również rozwijać przedsiębiorczość i wspierają badania tak, aby nasz region był innowacyjnym liderem nie tylko w Polsce, ale i w Unii Europejskiej.

Od 2007 r. dzięki środkom unijnym udało się na Mazowszu zmodernizować i wybudować ponad 1,3 tys. km dróg, kupić ponad 5,6 tys. sztuk różnego typu sprzętu medycznego do szpitali czy choćby zainwestować ponad 1,7 mld zł w przejście na gospodarkę niskoemisyjną. W ciągu tych ostatnich 11 lat wypłaciliśmy już mazowieckim przedsiębiorcom, gminom, miastom i powiatom łącznie 8,5 mld zł. Do 2020 r. mamy do rozdysponowania jeszcze 4,2 mld zł. Dzięki temu możemy modernizować i poprawiać warunki życia i pracy w naszym otoczeniu podsumowuje dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich w UMWM Marcin Wajda.

Przygotowując propozycję regulacji na budżet po 2020 r., Komisja Europejska apeluje do wszystkich mieszkańców UE o zabranie głosu w tej sprawie. Swoją opinię mogą wyrazić wszyscy zarówno przedstawiciele urzędów, jak i osób fizycznych, przedsiębiorców, ośrodków naukowych, instytucji kultury, szpitali, organizacji pozarządowych itp. Liczy się głos każdego z nas. Aby odpowiedzieć na apel wystarczy wypełnić zamieszczoną na stronie Komisji Europejskiej ankietę, która dostępna jest w języku polskim. – Zachęcam więc wszystkich Państwa do wypełnienia ankiety. Musimy zdecydować o tym, na co przeznaczone zostaną nasze pieniądze. Musimy zdecydować o przyszłości Mazowsza, Polski i Unii Europejskiej. Nie pozwólmy żeby zdecydowali za nas inni. Sprawmy, aby głos Mazowsza był słyszalny w Brukseli – podkreśla marszałek Adam Struzik.

Ankiety można wypełniać do 8 marca 2018 r. pod adresem (z listy po prawej stronie dwukrotnie należy wybrać język polski): https://goo.gl/G5Cf8c

Dla mojego pokolenia UE to nie tylko wsparcie finansowe, ale też wartości i idee. To poczucie jedności i europejskiej wspólnoty. Po tylu latach wsparcia pięknym gestem otwierającym serca jest słowo „dziękuję”. Wiele osób ma problem z jego wypowiedzeniem, a tak być nie powinno. Dlatego gorąco zachęcam wszystkich tych, którzy widzą, jak bardzo nasz kraj zmienił się dzięki pomocy UE – podziękujmy za to wsparcie – powiedział podczas konferencji Olgierd Łukaszewicz, prezes ZASP inicjator akcji My, OBYWATELE UNII EUROPEJSKIEJ.

 

 

MAZOWSZE WALCZY O CZYSTE POWIETRZE

 

STOP SMOG!

MAZOWSZE WALCZY O CZYSTE POWIETRZE

Eksperci, naukowcy, lekarze, samorządowcy, a także mieszkańcy – w sprawie smogu mówią jednym głosem. Zanieczyszczenie powietrza to zagrożenie realne, z którym należy walczyć. Ważny krok w tej kwestii podjął Sejmik Województwa Mazowieckiego. Uchwała antysmogowa dla Mazowsza obowiązuje już od 11 listopada 2017 r. Jej przyjęcie poprzedziły szerokie konsultacje społeczne oraz eksperckie.

Stężenia pyłów i szkodliwych substancji w powietrzu szczególnie odczuwalne są zimą. W sezonie grzewczym znacznie przekraczają one dopuszczalne normy. Aby temu przeciwdziałaćSejmik Województwa Mazowieckiego podjął uchwałę antysmogową. Za jej przyjęciem jednogłośnie zagłosowali radni PiS, PSL, PO, PR oraz niezrzeszeni.

Wobec zagrożenia, jakim jest smog, nie można przejść obojętnie. Uchwała antysmogowa jest odpowiedzią na apel mieszkańców i samorządów. Musimy wspólnie zadbać o jakość powietrza, którym oddychamy– podkreśla marszałek Adam Struzik.

Uchwała antysmogowa wskazuje m.in. jakie piece mogą być stosowane, a które zostaną ograniczone. Ściśle określa parametry instalacji grzewczych, a także jakość spalanych paliw. Zmiany będą jednak wprowadzane stopniowo.

Smog szkodzi i to bardzo

Badania potwierdzają, że zarówno długie, jak i krótkie przebywanie na powietrzu zanieczyszczonym pyłami zawieszonymi może prowadzić do schorzeń układów krążenia i oddechowego, a nawet przedwczesnych zgonów. Na negatywne skutki smogu szczególnie narażone są dzieci i osoby starsze. Mocno odczuwają je też cierpiący na choroby układów krążenia i oddechowego. Skala zjawiska jest ogromna. Szacuje się, że na Mazowszu z powodu zanieczyszczenia powietrza przedwcześnie umiera od 4 do 6 tys. osób rocznie.

Wymiana pieców tak, ale krok po kroku

Wymieniając przestarzały piec, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na ekologiczne źródła ogrzewania, tj. gazowe, elektryczne, systemy ciepłownicze i odnawialne źródła energii. Co ważne, uchwała nie wyklucza możliwości użytkowania kotłów na paliwa stałe, a wprowadza jedynie ograniczenia w odniesieniu do ich klasy.Informacja o klasie kotła znajduje się na jego tabliczce znamionowej oraz w instrukcji obsługi. Jeśli nie ma jej w żadnym z tych miejsc – kocioł nie spełnia kryteriów żadnej z klas. Dlatego podczas zakupu pieca należy upewnić się u sprzedawcy bądź producenta czy urządzenie posiada certyfikat i jest zgodne z wymaganiami ekoprojektu

Konieczne wsparcie władz centralnych

Mazowsze musi już dziś zacząć się przygotowywać do wsparcia mieszkańców w wymianie pieców. Władze województwa zaczęły już planować na przyszły rok harmonogramy konkursowe w ramach RPO WM 2014-2020 oraz zabezpieczyły środki na dwa unijne konkursy. Środki przyznawane będą także przezWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.Nie uda się jednak wygrać ze smogiem bez wsparcia władz centralnych, o co samorząd Mazowsza wraz z innymi samorządami wojewódzkimi wielokrotnie apelowali.

Więcej informacji o uchwale antysmogowej można znaleźć na stronie internetowej https://www.mazovia.pl/ekologia-i-srodowisko/ochrona-powietrza/art,3,uchwala-antysmogowa.html

Wszelkie pytania należy kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Można palić i nie kopcić

Piece i kominki kopcą nie tylko z powodu kiepskiego opału. Nie mniej ważne jest to, w jaki sposób rozpalamy w piecu. Wydobywający się dym to sygnał, że nie robimy tego dobrze. Dym to bowiem nic innego jak szkodliwa dla zdrowia zawiesina mikrocząsteczek niedopalonego paliwa. Jednocześnie jest to najbardziej kaloryczna część opału. W węglu kamiennym stanowi on ok. 30 proc., w drewnie aż 70 proc. Stosując kilka podstawowych zasad, możemy oszczędzić około 1/3 opału, a emisję pyłów obniżyć o ponad połowę! Warto zatem pamiętać, że poprawne palenie w piecu to korzyści realne i odczuwalne dla budżetu domowego oraz środowiska.

Co oznaczają klasy kotłów?

Klasy 3, 4, 5 kotła wg normy PN-EN 303-5:2012 dzielą piece ze względu na ilość zanieczyszczeń wprowadzanych do powietrza.
Dla kotłów klasy 5 dopuszczalne ilości tych zanieczyszczeń są najniższe wg tej normy.Oznacza, to że są one najmniej szkodliwe dla środowiska, a w związku z tym również dla zdrowia. Kotły klasy 3 i 4 mają te normy znacznie wyższe, czyli emitują więcej zanieczyszczeń.
Kotły spełniające wymagania ekoprojektu dodatkowo, poza dopuszczalnymi normami dla pyłu i tlenku węgla, mają określone również restrykcyjne normy dla dwutlenku azotu. Dodatkowo normy wskazane w dyrektywie muszą być dotrzymywane zarówno w wariancie pełnej, jak i przy pracy na część mocy.

 

 

Promocja badań ankietowych

 

Urząd Statystyczny w Warszawie realizuje prowadzone przez Główny Urząd Statystyczny badania ankietowe. Mają one charakter reprezentacyjny, co oznacza, że udział w nich biorą wylosowane gospodarstwa domowe lub rolne. Na wysoką jakość wyników ma wpływ uczestnictwo w badaniach wszystkich wylosowanych gospodarstw oraz udzielenie wyczerpujących odpowiedzi.

Przez cały rok, równocześnie, prowadzonych jest wiele badań. Stopień ich realizacji i dane pozyskane z każdego gospodarstwa (nawet jednoosobowego) są istotne dla całego procesu badawczego i jakości pozyskanych informacji. Aktywny udział w badaniach przekłada się na wielkość wskaźników ekonomicznych m.in. umożliwiających ocenę sytuacji społeczno-gospodarczej, wspierających proces monitorowania i oceny skuteczności podejmowanych działań (w tym na poziomie regionalnym). Wyniki badań ankietowych wykorzystywane są do analiz w zakresie rynku pracy, warunków życia ludności, określania poziomu ubóstwa, pośrednio do waloryzacji rent i emerytur, czy ustalania płacy minimalnej, a także do pozyskiwania środków na inwestycję przez jednostki samorządu terytorialnego.

W trosce o kompletność wyników badań zwracamy się z prośbą o wsparcie akcji informacyjnej poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Państwa instytucji (w zakładce Aktualności) Kalendarium statystycznych badań ankietowych w 2018 roku (załącznik 1). Okazane wparcie jest kluczowym elementem w budowaniu, wśród mieszkańców Państwa regionu, świadomości o badaniach prowadzonych na terenie województwa mazowieckiego, a także pośrednio daje możliwość uczestnictwa w kształtowaniu procesów społecznych i gospodarczych zachodzących
w kraju i regionie.

Zachęcamy do skorzystania ze Statystycznego Vademecum Samorządowca, w którym znajdują się podstawowe informacje na temat Państwa miasta, gminy, powiatu, dzielnicy, regionu i województwa. Baza dostępna jest pod adresem http://warszawa.stat.gov.pl/statystyczne-vademecum-samorzadowca/.

Zapraszamy również na bezpłatne szkolenia dla pracowników administracji publicznej. Szczegóły
i aktualne terminy dostępne są na naszej stronie internetowej http://warszawa.stat.gov.pl/edukacja-statystyczna/pracownicy-administracji-publicznej/

 

 

Komunikat

 

Przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej. Warto założyć go jak najszybciej – przede wszystkim już teraz powinni to zrobić przedsiębiorcy.

Od 1 stycznia najmniejsi przedsiębiorcy – płatnicy VAT, zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie (także prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze) - najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT). JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie.

Z Profilem Zaufanym na pewno Ci się uda.

JPK_VAT to zestaw informacji o operacjach gospodarczych przedsiębiorcy za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej. Dane pobierane są bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa. JPK posiada określony układ i format (schemat xml), który ułatwia jego przetwarzanie.

Do prawidłowego złożenia i wysłania Jednolitego Pliku Kontrolnego potrzebny jest certyfikat kwalifikowany lub Profil Zaufany (eGO). JPK trzeba też uwierzytelnić.

Więcej o JPK – TUTAJ.

Mikroprzedsiębiorcy, którzy nie chcą mieć problemów z przesłaniem JPK_VAT, już dziś powinni  bezpłatnie założyć Profil Zaufany. To proste!

Załóż Profil Zaufany już dziś!

Jeżeli przedsiębiorcy już teraz założą Profil Zaufany będą dobrze przygotowani do wysyłki pierwszego JPK_VAT. Profil Zaufany da im gwarancję łatwego, szybkiego i bezpiecznego wysłania pliku JPK_VAT.

Jak to zrobić?

Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:

1. Przez internet za pośrednictwem bankowości elektronicznej

W tej opcji Profil Zaufany można założyć i potwierdzić w pełni online, 24h/7 dni w tygodniu. Warunek? Posiadanie konta w tych bankach: PKO Bank Polski SA, Bank Zachodni WBK, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Millennium Bank lub konto na platformie Envelo.

Za pomocą konta bankowego szybko i bezpiecznie można założyć i potwierdzić Profil Zaufany. Chodzi o to, że dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego każdy - w tym przedsiębiorca - kto zdecyduje się na ten sposób założenia Profilu Zaufanego, nie musi już potwierdzać ich osobiście w urzędzie.

Krok 1:Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej.

Krok 2: Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia Profilu Zaufanego.

2. Przez internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym

Krok 1: Wejdź na stronę www.pz.gov.pl.

Krok 2: Wybierz możliwość założenia Profilu Zaufanego z potwierdzeniem w Punkcie Potwierdzającym. 

Krok 3:Wypełnij w internecie wniosek o założenie Profilu Zaufanego

Krok 4: Po założeniu Profilu w internecie należy odwiedzić Punkt Potwierdzający. Jest na to 14 dni od złożenia wniosku. Na stronie www.pz.gov sprawdź,gdzie znajduje się najbliższy Punkt Potwierdzający.

W całej Polsce funkcjonuje prawie 1500 takich Punktów. To m.in. urzędy skarbowe, inspektoraty ZUS, banki, urzędy miejskie, czy wojewódzkie.

Pełna lista punktów potwierdzających - TUTAJ.

Do czego jeszcze przydaje się Profil Zaufany?

Dzięki Profilowi Zaufanemu można m.in.:

  • Składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
  • Złożyć wniosek o rejestrację działalnościgospodarczej
  • Zgłosić utratę dokumentu tożsamości
  • Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • Załatwić sprawy urzędowedla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym
  • Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego
  • Dziesiątki innych spraw.

Dlatego: przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!

Więcej informacji na stronie www.pz.gov.pl

 

Powierzenie wykonania zadań publicznych

 

Zarządzenie Nr 0050.05.2018
Burmistrza Miasta i Gminy Sanniki
z dnia 23.01.2018 r.

w sprawie: ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie wykonania zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej w Gminie Sanniki w 2018 r.

 

Projekt ASI

 

Projekt ASI realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Osi priorytetowej II - Wzrost e-potencjału Mazowsza, Działania 2.1 - E-usługi, Poddziałania 2.1.1 - E-usługi dla Mazowsza, Typ projektów: e-administracja.

Projekt ASI jest przedsięwzięciem wynikającym ze wspólnej inicjatywy jednostek samorządów terytorialnych województwa mazowieckiego działających na poziomach gmin, powiatów i województwa oraz rozumienia konieczności współdziałania partnerskiego na rzecz zrównoważonego rozwoju całego województwa mazowieckiego. Projekt realizowany jest w szerokim partnerstwie. Deklarację przystąpienia do Projektu zgłosiło 157 gmin i 33 powiaty, tj.: (w tym: 122 gminy wiejskie, 9 gmin miejskich oraz 26 gmin miejsko-wiejskich), oraz 33 powiatów (w tym 2 powiaty grodzkie) przy czym podział na gminy miejskie i wiejskie nastąpił na podstawie bazy Teryt dostępnej na stronie Głównego Urzędu Statystycznego. Miejscem realizacji Projektu ASI jest terytorium województwa mazowieckiego.

Projekt wynika m.in. ze Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r. - Innowacyjne Mazowsze, która określa długookresowe procesy rozwojowe w regionie, wskazując właściwe dla regionu rozwiązania i działania, mające przygotować gospodarkę i społeczeństwo regionu do potrzeb i wyzwań przyszłości. Wynika również z Inteligentnych Specjalizacji Mazowsza, czyli obszarów o największych możliwościach rozwojowych, które zostały zidentyfikowane na podstawie diagnozy potencjału naukowego, gospodarczego oraz społecznego i które wskazują między innymi jako technologie wiodące, technologie informacyjno-komunikacyjne.

W Projekcie przewidziano wykorzystanie nowych technologii komunikacyjnych (ICT) do świadczenia elektronicznych usług publicznych na poziomie dojrzałości 3 i 4 przez jednostki samorządowe z terenu województwa mazowieckiego. Realizacja Projektu stworzy warunki efektywnego stosowania informacji przestrzennej w regionie oraz usprawni kontakty urząd-przedsiębiorca-obywatel. Projekt ma istotne znaczenie dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego i wypracowania regionalnego modelu elektronicznej administracji w województwie mazowieckim, dlatego jego realizacja popierana jest przez Konwent Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Województwa Mazowieckiego oraz Konwent Powiatów Województwa Mazowieckiego.

Elektroniczne usługi, które będą rezultatem Projektu ASI oraz systemy teleinformatyczne towarzyszące im jako tzw. back-office tym usługom, będą realizowane w oparciu o metody projektowania zorientowanego na użytkownika, w szczególności w zakresie interakcji interesariuszy z systemem teleinformatycznym (zarówno interesantów zewnętrznych tj. obywateli, przedsiębiorców, pracowników podmiotów publicznych, jak i pracowników administracji publicznej świadczących te usługi).

W ramach Projektu zostaną opracowane i udostępnione również usługi danych przestrzennych i metadanych wynikające z Ustawy z 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. z dnia 7 maja 2010 r.) oraz towarzysząca im cyfryzacja danych przestrzennych tj. usługi:

  • Wyszukiwania, umożliwiające wyszukiwanie zbiorów oraz usług danych przestrzennych na podstawie zawartości odpowiadających nim metadanych oraz umożliwiające wyświetlanie zawartości metadanych.
  • Przeglądania, umożliwiające co najmniej: wyświetlanie, nawigowanie, powiększanie i pomniejszanie, przesuwanie lub nakładanie na siebie zobrazowanych zbiorów oraz wyświetlanie objaśnień symboli kartograficznych i zawartości metadanych.
  • Pobierania, umożliwiające pobieranie kopii zbiorów lub ich części oraz, gdy jest to wykonalne, bezpośredni dostęp do tych zbiorów.
  • Przekształcania, umożliwiające przekształcenie zbiorów w celu osiągnięcia interoperacyjności zbiorów i usług danych przestrzennych.
  • Umożliwiające uruchamianie usług danych przestrzennych.

Więcej informacji: http://geodezja.mazovia.pl/projekty/asi/startasi.html